TEST: Toyota Previa - praktisk og dyr

Forrige utgave av Previa har knapt figurert i salgsstatistikkene siden den ble lansert i 1991. Det har derimot ikke slukket gnisten til Toyota som prøver igjen med en splitter ny modell.

Publisert
TEST: Toyota Previa - praktisk og dyr


Igjen skal Previa forsøke seg på det norske markedet. Forrige gang gikk det veldig galt, det skal forhåpentligvis ikke skje igjen. For den nye Previa har blitt mye mer moderne og brukervennlig i forhold til utgående modell. I Norge vil importøren satse på 8 seteren som har de mest fleksible løsningene.

Nytt design

Det er tydelig at innvendig plass og komfort har vært prioritert når den nye Previa ble utviklet. Det er rommelig inne i kupeen og det er faktisk også plass til litt bagasje, selv om samtlige sitteplasser er i bruk.

Fronten på Previa er den desidert lekreste i MPV-segmentet. Her har Toyota virkelig overgått seg selv. Den er svært stilig - en designtrend Toyota har takk med seg innvendig i Previa. Instrumentene har blitt flyttet på skrå mot midten, som i Yaris, og girspaken er en blåkopi av bestemors paraplyhandtak.

Pris

Så var det prisen da. Det koster penger og 462.000 kroner er nok i meste laget for de langt fleste.

Relaterte linker

Test: Mitsubishi Space Wagon
Test: Citroen Evasion
Test: Mazda MPV
Test: Mercedes-Benz V 230 Trend
Test: Toyota Picnic

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer