TEST: Toyota Avensis 2.0L D4 Sedan

Bak den litt rare betegnelsen D4 finner du ingen dieselmotor, men derimot en svært turtallsvillig og sprek bensinmotor. Kongen av gjennomsnittsbiler blir ingen kjøremaskin av den grunn.

TEST: Toyota Avensis 2.0L D4 Sedan
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Motor er viktig, og med 150 hestekrefter blir mellomklassebilen Avensis en sprek bil, men på en måte har ikke resten av bilen tatt det steget videre som motoren innbyr til.

Populær

Femte plass på salgstatistikken over nye personbiler sier en del om hvor populær Toyotas mellomklasse-alternativ er. Vanligvis er det biler i Golf-klassen som klatrer mot toppen av salgsstatistikken. Problemet er imidlertid at det nå ligger to sterke konkurrenter av Avensis på første og andre plass, henholdsvis Ford Mondeo og Volkswagen Passat.

Traust

Selv om tidsriktige designelementer er på plass inngir Avensis et litt traust inntrykk. Spesielt inne i bilen oppleves den nærmest gammelmodig.

TEST: Toyota Avensis 2.0L D4 Sedan

De fleste produsentene har nå fått til å heve kvalitetsinntrykket du får når du setter deg inn i bilen, uten at kvaliteten nødvendigvis er så mye høyere. Den øvelsen gjorde også Toyota da Avensis fikk en overhaling i fjor, men likevel er det mer på innebygget kvalitet, enn kvalitetsinntrykk at Avensis scorer.

Les videre om motor og kjøreegenskaper her.