TEST: Suzuki Liana 1.6L 4WD

Betegnelsen "fleksibil" er avledet av ordet fleksibel. Og det er nettopp fleksibilitet som kjennetegner biler som Nissan Almera Tino og Citroën Xsara Picasso. Suzuki Liana fortjener imidlertid ikke betegnelsen.

TEST: Suzuki Liana 1.6L 4WD
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Suzuki Liana utgir seg for å være en fleksibil, men er det egentlig ikke. Bilen er riktignok noe kortere og høyere enn en ordinær stasjonsvogn, men Liana mangler essensielle fleksibil-kjennetegn som uttagbare bakseter og smarte oppbevaringsrom.

Ingen godbiter

Mens baksetepassasjerene i en Citroën Xsara Picasso kan kose seg med justerbare seter, koppholdere og ikke mindre enn tre bord, må Liana-passasjerene klare seg uten noen av disse godbitene. Ja, Liana er ikke engang utrustet med oppbevaringsrom i bakdørene. Dette er synd, for Liana er en av svært få biler i prisklassen "under 250.000 kroner" som byr på firehjulsdrift.

Kjedelig utseende

Design er som kjent en smakssak, men vi våger likevel å ytre oss kritisk om Lianas utseende. Vi mener nemlig at bilen er blant de kjedeligste nybilene som har blitt lansert i år. Liana mangler rett og slett personlighet. Riktignok er baklysene høye og frontlyktene klare, men det holder ikke når formene ser ut til å være hentet fra tidlig 90-tall.

Men la oss ikke bruke mer tid på design. La oss heller ta en titt på motor og kjøreegenskaper. For på sistnevnte område har ikke Liana noen grunn til å skamme seg. Les mer her.