TEST: Subaru Forester S-turbo

Den er ikke spesielt vakker, Subaru Forester S-turbo. Men utseendet bedrar.

TEST: Subaru Forester S-turbo
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Subaru Forester S-turbo er en merkelig bil. Den ser ut som en litt feilproposjonert stasjonsvogn – på stylter. Men designet har sine klare fordeler, og med 177 hester under panseret sine klare ulemper.

Fra WRX til S-turbo

Utvendig er det lite som sladrer om at Forester S-turbo har mekanikk som sitter i noe av det grommeste Subaru evner å produsere, nemlig Impreza WRX. Du må nemlig være kjenner for å vite at luftinntaket på panseret og det ekstra grove eksosanlegget skjuler en illsint turbomotor med nesten 180 hestekrefter.

Gir floskelen liv

Fordelen er selvsagt at du kjører noe nært optimalt for å gi næring til den gamle floskelen ”ulv i fåreklær”. Forester S-turbo er – trass sitt utseende - langt fra noen sinke. Snarere tvert imot.

Vi starter derfor opp, legger inn første gir og slipper de 177 hestene løs – og vi når 100 før du får lastet ned neste kapittel motor og kjøreegenskaper.