TEST: Mitsubishi Outlander 2.0 Sport

Outlander skal kjempe seg inn blant de mest kjøpte små SUVene. Det blir harde tak mot Honda CR-V, Subaru Forester, Nissan X-Trail og ikke minst Toyota Rav 4.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
image: TEST: Mitsubishi Outlander 2.0 Sport

TEST: Mitsubishi Outlander 2.0 Sport

  1. Store bilder
  2. Tekniske data
  3. Eneste SUV med 5 års garanti


Mitsubishi har ikke vært av de merkene som har sprøytet ut nye biler, men det skal det bli en slutt på nå. Det begynte med en oppgradert Space Star. Etter det kom Outlander som vi nå har hatt på test. Videre kommer også Lancer senere i år. I begynnelsen av 2004 kommer råskinnet EVO VIII, og senere i 2004 kommer flerbruksbilen Grandis som erstatter Space Wagon.

Glemte diesel

Under utviklingen av Outlander glemte man at diesel har sterk fremgang i Europa. Outlander får bare bensinmotorer. Først kommer det en toliter på 136 hestekrefter og manuelt gir. Skal du ha automatgir må du opp til 2,4-liters motor med 159 hestekrefter, men den kommer ikke før på slutten av året. På slutten av 2004 kommer det også en turbovariant som ifølge pressemeldingen skal ha mer enn 200 hestekrefter.

Vi har kjørt Outlander med tilnavnet Sport. Det betyr at den har elektriske vindusheiser, sentrallås, automatisk klimaanlegg, skinnseter, aluminiumsfelger og tåkelys. Les mer om testkjøringen på denne lenken.