TEST: Mitsubishi Lancer 1,6 Sport stv

De nye stasjonsvognene i kompaktklassen måler opp i mot 4,5 meter, og tilbyr plass som i gamle mellomklassebiler.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
image: TEST: Mitsubishi Lancer 1,6 Sport stv


Også Mitsubishi Lancer stasjonsvogn er stor, spesielt er det god plass i baksetet. Men vi tror ikke på det oppgitte bagasjeromsvolumet på 591 liter.

Traust

Det må ha vært traust og trygt Mitsubishi siktet mot under utviklingen av nye Lancer. Vi har kjørt Sport-utgaven, og til og med den er svært tradisjonell i formen. Det er et klart preg av tradisjonell tenkning bak de løsningene som er valgt, og det vil nok mange av kjøperne sette pris på. Det meste virker solid og gjennomtenkt, og med Mitsubishis fem år lange nybilgaranti er nok dette et valg for den som ønsker å sove godt om natten.

Midt i mellom

Mitsubishi Lancer er ikke en utpreget billig bil. Fordi Mitsubishi velger å ta ut kun 98 hestekrefter av en 1,6-liters motor ender den prismessig opp midt i mellom konkurrentene. Det begynner nemlig å bli ganske vanlig med 1,4-liters motorer med omtrent de samme ytelsene. Lancer begynner på 217.900 kroner som stasjonsvogn, og vårt testeksemplar med utstyrsnivået Sport koster fra 227.900 kroner.

Les videre om motor og kjøreegenskaper her.

Lyst til å diskutere?

Besøk vårt debattforum!