TEST: Micra til mikropris

Vi holder fortsatt på at Micra ikke gir mest plass for pengene i småbilklassen. Likevel liker vi Micra godt for hvordan den ser ut, utstyrsnivå og kjøreegenskaper.

TEST: Micra til mikropris


Denne gangen har vi kjørt den minste motoren og den klarer seg godt i Micra. Den har et slagvolum på bare en liter, men yter hele 65 hestekrefter.

To varianter og tre motorer

Visia er basisutgaven. Det som i hovedsak skiller den fra Tekna er at den ikke kan utstyres med automatisk klimaanlegg. Den mangler også skinnratt, skinninnslag i setene, hekkspoiler og nøkkelfri sentrallås.

Det er også noen utstyrsforskjeller på de forskjellige motorene. Lakkerte dørhåndtak, kjørecomputer, visning av dato, klokke og utetemperatur og multifunksjonsratt finnes ikke på mindre motor enn 1,2 liter.

Motorutvalget sprer seg fra en 1-liters motor med 65 hestekrefter via en 1,2 liters motor med 80 hestekrefter til toppmodellen 1,4 med 88 hestekrefter.

Testkjøring av en markedets billigste biler finner du her.