TEST: MG TF 135

Forgjengeren, MG F, fikk endel kritikk i våre tester. MG TF 135 er blitt en bedre bil, særlig når det gjelder kjøreegenskaper.

TEST: MG TF 135
[Ugjyldig objekt (NAV)]

MG TF er mye mer sportslig enn MG F var. 15 ekstra hestekrefter og tøffere styling hjelper også godt på hovedinntrykket.

Tøffere

Den litt snille elegansen som særpreget MG F er med enkle designtriks forvandlet. Sideskjørt som avslutter utover, kraftigere spoilerprofiler bak,mer aggressiv grill og luftinntak i front gjør at MG TF ser ut som en sportsbil som mener alvor. Også frontlyktene er endret til tidsriktige projektorlykter under klart glass. I kupeen er alt som før, og kvalitetsfølelsen i interiøret har dessverre ikke fått løft i forbindelse med at en stor T dukket opp i modellbetegnelsen.

Sprekere

TEST: MG TF 135

Testbilen hadde en 136 hestekrefters versjon av 1,8-literen under panseret. MG TF 135 koster 314.900 kroner. Den gamle 120-hesteren er nå forbeholdt de som velger Stepspeed-girkasse, og økonomimodellen er en 1,6-liter på 116 hestekrefter som er 35.000 kroner billigere enn testbilen. Toppmodellen MG TF 160 er nok en versjon av 1,8-literen. Denne har variable ventiltider, 160 hestekrefter og en prislapp på 349.900 kroner.

Les mer om motor og kjøreegenskaper her.