TEST: Mercedes-Benz CLK 200 K

Et vellykket ytre preger den lange todørskupèen fra Mercedes-Benz. Også innvendig er cruisebil-følelsen stor.

TEST: Mercedes-Benz CLK 200 K


Har da motor noe å si hvis man bare skal gli igjennom landskapet? Ja, og vi var skeptisk til om en 1,8-liter var nok i den 4,64 meter lange bilen på over 1,5 tonn.

Vakker

Den sammenhengende glassflaten i halvmåneform som utgjør sidevinduene preger CLK. Også det sterkt skrånende frontruten og den nesten røffe fronten er med på å gi CLK særpreg.

Innvendig er det tydeligere at Mercedes-Benz frir til et eldre publikum. Der har komfort vært den viktigste rettesnoren, komfort for de to som oppholder seg i forsetene.

Avgiftsgunstig

Minste V6 finner du i CLK 240. Det er en 2,6-liter på 170 hestekrefter. Den koster 544.800 kroner. CLK 200 Kompressor koster 455.570, og har bare 7 færre hestekrefter enn V6-utgaven. Det er det lave slagvolumet som er med på å redusere avgiftene på kompressormotoren.

Om rekkefireren holder kan du lese mer om her.

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.