TEST: Mercedes-Benz C 180 Classic

Etter vårt syn gjorde design-avdelingen hos Mercedes en særdeles god jobb da de utviklet den nye C-klassen. Denne oppfatningen er vi tydeligvis ikke alene om.

TEST: Mercedes-Benz C 180 Classic
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Vi kan i hvert fall konstatere at svært mange tok seg tid til å snu seg etter vårt testeksemplar den uken vi disponerte bilen.

Hva er det som gjør at den nye C-klassen appelerer til så mange? Vi tror svaret ligger i de harmoniske linjene. Det avrundede taket, de myke sammensmeltede frontlyktene og den høye hekken er blant designelementene som medvirker til å gjøre C-klassen så vellykket. At blinklysene er integrert i sidespeilene og det midtre bremselyset integrert i bagasjelokket, er også blant elementene som gir C-klassen særpreg.

Ulyder

Ett problem vil imidlertid alltid vil knytte seg til et vakkert utseende - det skapes høye forventninger til interiøret. Og disse forventningene klarer ikke C180 Classic helt å leve opp til. Edeltre er riktignok på plass, og dørtersklene prydes av elegante aluminiumsplater med Mercedes-logo. Men det liksom noe som mangler. For eksempel klimaanlegg og skinntrukket ratt og girkule. Vi forventet også at vi skulle bli spart for ulyder fra interiøret, noe vi ikke ble. Men interiøret skal vi gå nærmere inn på siden. Først tar vi en titt på ”Motor og kjøreegenskaper”.