TEST: Jeep Cherokee 2.4 Sport

Jeep Cherokee har fått tilbake sitt klassiske utseende med runde lys foran og høye vertikale ribber i grillen.

TEST: Jeep Cherokee 2.4 Sport
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Jeep Cherokee er en og tre centimeter kortere enn henholdsvis Nissan X-Trail og Honda CR-V. Prisen på japanerne i noenlunde samme utførelse begynner på 299.900. Cherokee 2.4 Sport begynner på 454.000 kroner.

Er det liv laget?

Har Cherokee en sjanse i det hele tatt, når konkurransesituasjonen er slik som dette? Det er ganske enkelt å uttale seg om det. Dette er for dyrt. Mens kundene løper mann av huse for å kjøpe mer prisgunstige firehjulstrekkere vil Cherokee bli stående i butikkene. Det ekstra du får ved å eie en Cherokee er ikke i nærheten av å forsvare prisdifferansen.

Terrengbil

Cherokee skal godskrives to ting. Den har et tøft firehjulstrekksystem som mekanisk fordeler kraften mellom for- og bakaksel og den har stil og utstråling om ingen andre biler i klassen. Tøffe oppgaver med stokker og stein under hjulene er det Cherokee er best til. Les mer om det i kapitelet om motor og kjøreegenskaper.

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.