TEST: Jaguar X-type 2.0 Diesel

Jaguar har funnet frem en spesielt sterk dieselmotor til X-type som gjør den til en fin milsluker.

Publisert
Sist oppdatert
TEST: Jaguar X-type 2.0 Diesel
TEST: Jaguar X-type 2.0 Diesel


Det er en sterk motor som har funnet veien under panseret, og til tross for alle fordommer - en dieselmotor som passer i en Jaguar. Og den er perfekt tilpasset det norske avgiftsssystemet med sitt høye dreiemoment og moderate volum og antall hestekrefter.

Billig

365.700 kroner er billig for en Jaguar, og faktisk er X-type Diesel også billig i forhold til konkurrentene. En Mercedes-Benz med tilsvarende ytelser, C 220 CDI, starter på 417.800 kroner. I tillegg er ekstrautstyret i X-type moderat priset.

Drivstoffutgiftene gjør også at dieselalternativet i X-type er attraktivt. I forhold til inngangsmodellen med bensinmotor, er oppgitt blandet forbruk nesten halvparten.

Også viktig

Det er spesielt å starte en test av en Jaguar med så mye økonomiprat, men i dette tilfellet er det på sin plass. Viktigere ting som kjøreegenskaper og komfort er ikke glemt. Den spesielle Jaguar-komforten er ikke så tydelig i denne bilen, men komforten er helt på høyde med det konkurrentene leverer.

Kjøregenskapene er også gode, les mer om det her.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer