TEST: Honda Stream 1,7 ILS

Flerbruksbil er for noen produsenter ensbetydende med mange seter. Det er nettopp løsningen Honda har valgt for å skaffe syv seteplasser som gjør oss i tvil hvorvidt dette er en flerbruksbil.

TEST: Honda Stream 1,7 ILS
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Flyttejobben gjøres like greit med en stasjonsvogn, for seteløsningen i Honda Stream legger beslag på mye plass. Positivt er det allikevel at du ikke trenger å bakse med løse seter når du ikke trenger sete nummer seks og syv, de ligger trygt forvart under bagasjeromsgulvet.

God kjørekomfort

Honda Stream er blant flerbruksbilene som tåler svingete norske veier, selv om du aldri glemmer at du kjører en bil som har litt ekstra høyde.

Trenden er at kompaktbilene nærmer seg nedenifra, og den nye Honda Civicen er bare 9 centimeter lavere enn Stream.

Lysbue

Baklysene på Honda Stream er det vi kommer til å kjenne den igjen på. Det meste av lys bak på bilen er samlet i en sammenhengende, ganske smal lyslist som starter på høyde med nedre kant av bakvinduet, og følger i en hestesko opp til taket og ned på andre siden.

I Honda-brosjyren står det at formen på bakre sidevinduet gjør Streams utseendet ”kupèlignende”, og at Stream ikke ser ut som en flerbruksbil. Vi andre får nøye oss med å si at vinduet ser rart ut, og skaper et særpreget utseende.

Liten motor

TEST: Honda Stream 1,7 ILS

1,7 liter høres lite ut for en bil som skal kunne frakte kjernefamilen og ett sett svigerforeldre i slengen. Nå er det imidlertid slik at Honda er flinke til å få ytelse ut av små motorer, og i Stream har du 125 hestekrefter til rådighet.

Hvordan bil og motor fungerer i praksis kan du lese om i avsnittet Motor og kjøreegenskaper.