TEST: Honda CR-V ES

Enkle grep kan gjøre stor forskjell. I nye Honda CR-V er det brukt 30 kroner på en interiørdetalj som gjør bilen mye lettere å trives i.

TEST: Honda CR-V ES
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Alle stjeler fra alle, det er derfor nye biler er bedre enn gamle biler. Til tross for svært gode kjøregenskaper og en del annet nytt er det de enkle gummimattene i dashbordet som gjør det lille ekstra slik at CR-V er lett å bli venner med. Detaljen finner vi igjen i Land Rover Freelander.

Sterkere og morsommere

150 hestekrefter er det nå under panseret på CR-V, men den største forskjellen fra tidligere er høyere dreiemoment på lavere turtall. Det fortsatt turtall som gjelder for Honda-motorer, alle de 150 hestekreftene krever 6.500 o/min før de samles.

Kjøregenskapene tør vi påstå er klassens beste. Glem firehjulsdriften, den er bare til for fremkommelighet og i verste fall gjør den CR-V uforutsigbar. Kjøreegenskapene vi snakker om her er på landeveien. Kommer svingene tett vil ingen av konkurrentene kunne kjøres så effektivt med en avslappet kjørestil. Honda CR-V ligner mest på en vanlig personbil i oppførselen.

Plass

TEST: Honda CR-V ES

De fleste konkurrentene kan tilby god plass i baksetet, det er bagasjerommet de fleste bilene i klassen sliter med. Nye CR-V kan tilby nesten 100 liter mer enn tidligere, og baksetene kan reguleres i lengderetningen.

Nye Honda CR-V føles større enn forgjengeren, større enn de 4,5 centimeterne lenger den har blitt siden sist skulle tilsi.

Neste kapittel handler om motor og kjøreegenskaper.