TEST: Ford Mondeo 2,0 Ghia stv

Noen biler står høyt på ønskelisten, og noen biler ender du bare rett og slett opp med. De som ender opp med Mondeo er heldige, for bilen har glimrende kjøreegenskaper.

TEST: Ford Mondeo 2,0 Ghia stv
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Firmabiler og familiebiler velges gjerne ut i fra andre kriterier enn biler som kan kalles kjøremaskiner. Ford Mondeo stasjonsvogn er en av bilene på markedet som kombinerer – og imponerer.

Spesielt

Det er noe spesielt med å sitte bak rattet i en bil som på alle mulig måter kan karakteriseres som gjennomsnittsbilen, og allikevel glede seg til der veien slynger seg frem.

Når komforten i tillegg er fullt på høyde med konkurrentene og plassen er sjenerøs, er det ingen grunn til å synes synd på de som begrenses av et øvre beløp på firmabilen og en plasskrevende familie.

Midt i

Det er ikke langt mellom hver Mondeo på norske veier, den nye kommer også til å bli et vanlig syn. En måte å skille seg ut på, kanskje uten å vise det alt for mye, er å velge større motor og et eksklusivt utsyrsnivå.

Testbilen hadde en motor som er tilgjengelig under den magiske 300.000 kroners grensen, men et utstyrsnivå som diskvalifiserte den fra å knive om kundene i den attraktive målgruppen av firmabilkjøpere som har et tak på 300.000 kroner.

Det er som sagt lett å trives bak rattet i Ford Mondeo, avsnittet om motor og kjøreegenskaper kan du lese her.

Artikkelen fortsetter under annonsen