TEST: Citroën C5 2.2 HDI SX

Spesialiteter som variabel bakkeklaring og tenkende fjæring er noe av det som gjør dette til en spennende bil.

Publisert
TEST: Citroën C5 2.2 HDI SX
[Ugjyldig objekt (NAV)]

I den tiden XM eksisterte hadde ikke Citroën helt taket på segmentet store stasjonsvogner. Det var blant annet Ford Mondeo og Volkswagen Passat som tok de største delene av markedet og XM hadde kun marginale andeler.

Nå er det slutt

Med C5 på plass er den tid over. Designet har steget flere divisjoner og kjøreegenskapene er i ferd med å nærme seg tyskerne. Citroën var tidlig ute med commonrail dieselinnsprøyting og i tillegg får du det praktiske heve- og senke systemet som Citroën-kunder har likt godt i alle år.

Stor

Modellen vi har kjørt hadde til navnet Exclusive, noe som medførte et godt utstyrsnivå. I tillegg har den et av klassens desidert største bagasjerom

På motorsiden hadde bilen den kraftigste dieselmotoren Citroën leverer, og den kan du lese om på denne lenken.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer