TEST: Citroën C3 1.1

Billigste C3 er fortsatt komfortabel, og den lille motoren holder i byen. Hvis du er alene.

Citroen C3 1.1.
Citroen C3 1.1. Vis mer
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Kun 61 hestekrefter gjør C3 ømfintlig for last. Det var markert forskjell på ytelsene med passasjerer om bord, men i bytrafikken henger C3 med til tross for at den trenger 17,3 sekunder på akselerasjonstesten 0-100 km/t .

Spesiell

Citroën C3 skiller seg positivt ut med sine runde former. Interiøret er annerledes enn hos konkurrentene. Spesielt de med stort behov for oppbevaring av småting i bilen bør se nærmere på C3. Her er det doble hanskerom og skuff under passasjersetet foran, og bagasjerommet har et velfungerende dobbelt gulv.

Komfortabel

Uten at det går negativt utover kjøregenskapene er Citroën C3 en myk og komfortabel bil. Selv om rystelsene fra harde kanter kjennes godt, er komforten over normale dumper blant de beste i småbilklassen. Også på landeveien tilbyr C3 god komfort, det eneste som forstyrrer i motorveihastighet er vindsus.

61 hestekrefter gjør at vi kan si at C3 1.1 er moderat motorisert. Konsekvensene av det kan du lese mer om her.