TEST: Chrysler Voyager 2.4 LX

I 1996 ble det solgt 4.000 av den amerikanske flerbruksbilen, de fleste riktignok som særnorske kombibiler. Den oppgraderte modellen er bedre, men vil ikke selge like mye.

TEST: Chrysler Voyager 2.4 LX
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Grunnen til det er at kombibilene har fått en avgiftsøkning, og Voyager som hadde en pris som en mellomklassebil som kombi har nå blitt en del dyrere.

Bilen vi hadde på test var Voyager som Voyager er ment å være, en fleksibel syvseter. Med fulle personbilavgifter koster den 518.000 kroner.

Bedre

Årets oppgradering, som du kjenner lettest igjen på den nye grillen, har strammet opp bilen på flere vis. Den har fått bedre seter, styringen og dempingen er strammere, og i tillegg slippes mindre av verden inn i bilen i form av støy.

Det er ikke gjort så mye med formen på Voyager, men oppgraderingen av front med grill og panser gir den et mer eksklusivt utseende.

Ikke leketøy

TEST: Chrysler Voyager 2.4 LX

Det er ikke særlig morsomt å kjøre Voyager på svingete vei, det blir for mye bevegelse. Det den er best til, er å sluke mil i god marsjfart og med høy komfort.

En annen grunn til at ivrig marsj på svingete vei ikke er morsomt er motor og girkasse, som du kan lese mer om her.