TEST: Chevrolet Trailblazer LTZ

Den lang, tung og sterk. Alle parametrene er på plass for å bringe frem følelsen av en skikkelig amerikansk bil.

TEST: Chevrolet Trailblazer LTZ
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Chevrolet har moderert seg i forhold til V8-tankegangen og lansert den nye Trailblazer med rekkesekser. Ytelsene ligger likevel på høyde med Tahoe som har like mange hestekrefter under panseret - nemlig 273. På grunn av en manko på to sylindere blir det derimot 54 newtonmeter mindre.

Ikke for feinschmeckere

Trailblazer er stor og sterk, men har ingenting ekstra å by på. Barske karer med sans for det enkle og praktiske vil finne ut at dette passer bra, men dere som for eksempel har sett den nye Range Roveren skjønner at amerikanerne har en lang vei å gå før de kan hevde seg mot europeiske SUV-modeller.

Tifredstiller ingen smutthull

Trailblazer kan verken registreres som varebil klasse 2 eller lastebil. Det er synd - for prisen på 888.000 kroner er et problem. Dette er en bil som ikke nyter den samme prestisjen som BMW X5, Mercedes-Benz M-klasse og Range Rover, og når den koster det samme viser det seg på salgsstatistikken at kundene velger noe annet.

Vi har uansett kjørt bilen og har opplevd litt av hvert. Vi begynner med motor og kjøreegenskaper.