TEST: BMW Z3 2.2

BMW Z3 slo igjennom med brask og bram i James Bond-filmen Goldeneye. Etter det har det heldigvis kommet seksere under panseret og en liten ansiktsløftning.

TEST: BMW Z3 2.2
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Vi har kjørt den siste utgaven med 2,2-liters slagvolum og 170 hestekrefter. Det er 2,0-literen som har vokst litt og gitt Z3 et noe barskere lynne. For sportslig er det. Motoren passer Z3 som hånd i hanske og i tillegg var vi utrustet med en del “M-utstyr”. Dette består i praksis av senket og oppstrammet understell, seter, ratt og girspak.

Ingen slinger i valsen

Det kan tilsynelatende virke som om alt er lagt til rett for en skikkelig fest med mye “slipp” på bakhjulene som etterlater både smultringer og åttetall på asfalten. Det er ikke tilfelle. DSC-systemet (elektronisk stabilitetskontroll) sørger for det og skulle du finne på skru det av er antispinn alltid aktiv uansett. Det skulle vise seg å legge en liten demper på moroa.

Videre kan du lese om rekkesekseren som mange drømmer om og som ingen kan kopiere. Klikk på denne lenken.