TEST: BMW 320Ci kabriolet aut.

Alle som har kjørt BMW 3-serie, vet at dette er biler som leverer kjøreglede. Alle som har kjørt en kabriolet, vet at kjøregleden øker dramatisk når taket forsvinner. Derfor hadde vi store forventninger til BMW 320Ci kabriolet.

TEST: BMW 320Ci kabriolet aut.
[Ugjyldig objekt (NAV)]

La oss like godt avsløre det med en gang - forventningene ble innfridd. Kombinasjonen av en herlig rekkesekser, et stramt og ryddig interiør og et elektrisk nedfellbart tak sørger for at BMW 320Ci er en bil som sjeldent får hvile seg i garasjen når solen skinner.

Sliter med image

Ingen biler er perfekte og også BMW 320Ci har selvsagt forbedringspotensiale. Dette kommer vi tilbake til i de følgende kapitlene. Det er heller ingen hemmelighet at kabrioletutgavene av BMW 3-serie sliter med et heller frynsete image, spesielt i hovedstaden. Dette kan påvirke andrehåndsverdien og bør derfor tas med i vurderingen hvis du overveier å investere drøye 500.000 kroner i en BMW 320Ci kabriolet.

Kvalitetsfølelse

Når det er sagt, er det liten tvil om at de fleste vil stortrives som eiere av denne bilen. For 320Ci leverer ikke bare kjøreglede, den byr også på en følelse av kvalitet som skiller den fra mengden. Og selv om design er en smakssak, er vi overbevist om at de fleste vil være enige i at 320Ci kabriolet er et vakkert kjøretøy, både med og uten tak.

Men la oss like godt begi oss ut på veien først som sist. Les mer om motor og kjøreegenskaper her.