TEST: Audi A4 2.4 kabriolet

Audi stiller alene i klassen med trinnløst gir i kabriolet-segmentet. Begge deler er spennende, og den trinnløse girkassen passer bra med V6-motoren.

TEST: Audi A4 2.4 kabriolet
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Det er lett å falle for en Audi A4 med ubegrenset takhøyde. Alt er nesten for perfekt. Ikke en eneste knirkelyd, og mange detaljer gir en ekstra god følelse. Dette er kjørenytelse. I tillegg er det en etterlengtet bil siden den forrige A4-modellen ikke ble produsert som kabriolet. Audi har ikke hatt en fireseters kabriolet siden Audi 80.

Detaljarbeid

Audi har jobbet mye med designen til kabrioleten, og har lykkes med å skape en egen identitet som skiller den fra de andre A4-modellene. Noen få forskjeller i linjene foran og bak gjør at A4 kabriolet blir noe mer enn en sedan med avkappet tak. Blant annet gir aluminiumsrammen rundt frontruten et pent brudd med alle de lakkerte flatene. Den setter virkelig prikken over i-en.

Ubegrenset takhøyde

Et langt trykk på en knapp, og taket forsvinner svært elegant ned i bagasjerommet. Et lokk dekker over duken, og vi er klare for å nyte bilkjøring i friluft.

Les videre om motor og kjøreegenskaper på denne lenken.

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.