Foreløpig er reell rekkevidde ukjent, men det er grunn til å tro at Tesla også i tiden fremover vil ligge et hestehode foran konkurrentene når det kommer til rekkevidde.
Vi skrev allerede i mars om batteripakken som ble avslørt i en kildekode Musk selv delte på sosiale medier.
Jason Hughes oppdaget logoen til Model S P100D i kildekoden, hvilket medførte spekulasjoner i en ny batteripakke på 100 kWh.
Tilgjengelig for Model S og X
Det er ikke bare Model S som får tilgang til den heftigste pakken. Model X vil også kunne bli levert med 100 kWh-batteriet.
Den eneste haken er at pakken kun er å få på Performance-bilene. Det vil si P modellene som også har Ludicrous-oppdateringen.
I tillegg til å ha et relativt godt rekkevidde vil den nye batteripakken også gi både Model S og Model X en vanvittig fart.

Model X P100D vil i Ludicrous klare 0-100 på 2,9 sekunder, mens Model S P100D vil gjøre samme øvelse på rimelig fantastiske 2,7 sekunder. Den slår dermed så å si alle eksisterende superbiler på markedet - muligens bare med unntak av Bugatti Chiron, som lanseres ganske snart.
Kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge, forteller at du i USA vil få tilgang til bilen allerede i september om du bestiller i dag, og at leveringstid i Norge vil være fra november. Model X vil også være å få fra november så frem du velger seks- eller syvseteren. For femseteren vil levering på P100D gjelde fra starten av 2017.

Jeremy Clarkson: De 10 beste bilene
- Samme modell gjelder for norske kunder. Det vil si at både de som har bestilt men ikke fått levert en P90D med Ludicrous, og de som eier en P90D med Ludicrous, vil kunne oppgradere til 100 kWt-batteriet.
Vil bli dyr
Startprisen for Model S P100D med Ludicrous (inkludert smart luftfjæring) er 1.152.700 kroner og Model X med samme betingelser starter på 1.190.500 kroner.
Har du noe å tilføye?
Velkommen til Dinsides diskusjon. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Mer om vilkårene her. Kommentarer til hvordan redaksjonen har løst saken på, tips om skrivefeil eller lignende sendes til tips@dinside.no.