Foto: Autofil
Foto: AutofilVis mer

Subaru Forester Turbo (1999)

Subaru Forester er noe så utrolig som en japansk SUV som har falt i smak hos overklassesnobben i England. Med den kan de patruljere sine gedigne landområder rundt godsene.

1997 var et meget bra år. Jeg hadde mitt livs beste sommer, Jaques Villeneuve ble verdensmester i Formel-1 og Manchester United vant ligaen. Ikke helt i samme klasse for meg personlig, men Subaru Forester kom også det året. En kompakt firehjulstrekker med teknikk fra rallylegenden Subaru Impreza. Den kunne også leveres med turbo, og nå er også turbomodellen på et prisgunstig nivå på bruktmarkedet.

LES OGSÅ:

Siden teknikken bygger på Impreza, og motoren er turboladet, forventer man at bilen er lysår bedre enn de fleste biler i denne klassen. Derfor blir vi litt overrasket over at styringen er like upresis som en korrekturleser med dysleksi. Men i denne klassen er den klart i det øvrige sjiktet. Komforten er slett ikke dårlig, og med 170 hester er den morsom.

Foto: Autofil Vis mer

Interiør
Særdeles kjedelig på innsiden. Men mye tyder på at det tåler tidens tann (og viltre barn i baksetet) veldig godt.

Foto: Autofil Vis mer

Oppsummering
Subaru har en stor menighet i Norge, og når Forester er tilgjengelig på bruktmarkedet for en overkommelig pris, blir det mange interesserte. Med turbo da snakker vi mye moro for hele familien!

Turboutgaven bruker så klart mer bensin enn de ”snillere” variantene, så legg dette i regnskapet hvis du vurderer en sånn. Ellers er det lite tull med Forester generelt. Uansett er det et godt valg hvis du vil ha en familiebil med snert!

Foto: Autofil
Foto: Autofil
Foto: Autofil
Foto: Autofil

Testresultat

Subaru Forester Turbo (1999)

Rask og pålitelig familiebil

Traust utseende, høyt forbruk