Studie: C-klasse kabriolet

Bilen er utviklet av Karmann, men med god hjelp fra Mercedes-Benz i Stuttgart. Derfor var det fortsatt stjerne både foran og bak da den ble vist i Genéve.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

C-klasse Sports Coupe ble vist i Paris i september i fjor, og det må være der Karmann har fått med seg en utgave av den nye bilen.

Forsterket

For at ikke bilen skal knekke etter at Karmann har fjernet taket, er det lagt inn store forsterkninger i gulvet. Samtidig er A-stolpen er kraftig forbedret. Bilen vil få et stofftak som kan felles automatisk ned bak baksetet. Bortsett fra å fjerne taket har ikke Karmann gjort endringer på karosseriet på C-klasse Sports Coupe. Den kileformede fasongen som særpreger C-klasse Sports Coupe vil derfor fortsatt være fremtredende, enten taket er på eller av.

Feiring

C-klasse-kabrioleten er en feiring av Karmanns 100-årsjubileum. Karmann har tidligere produsert kabrioleter for Audi, VW, Mercedes-Benz og Ford. Om C-klasse kabriolet kommer i produksjon, er uvisst.

For de som tror Karmann er et lite bakgårdsfirma med tvilsomt rykte, kan det nevnes at selskapet har 7.600 ansatte og har bygget tre millioner biler starten.

Relaterte artikler

Omtale av C-klasse Sports Coupe
Her finner du flere nyheter om Mercedes-Benz