STORTEST: Tre pickuper slåss i gjørma

Hilux, King cab og L200 er velkjente modellbetegnelser for noen, og helt ukjente for andre. Disse er Toyotas, Nissans og Mitsubishis krigere i markedet for firehjulsdrevne pickuper.

STORTEST: Tre pickuper slåss i gjørma
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Til sammen utgjør de nesten hele klassen for biltypen. Eneste konkurrenter er Ford Ranger, og til en viss grad Land Rover Defender 110 Pickup.

Til hva?

Litt av formålet med denne testen har vært å finne ut hvordan disse avgiftgunstige bilene passer som hverdagsbiler. I redaksjonen har vi levd med hver vår pickup i en uke, og erfaringene er positive med visse forbehold.

I hvert fall terrenget

En feltdag ble tilbrakt på et område der vi fikk testet bilenes terrengegenskaper. Ned i gjørmehull og opp sandbanker ble pickupene satt på prøve, og det er forskjeller på fremkommelighet og terrengegenskaper.

Veldig like

2,5-liter turbodiesel og en totallengde på fem meter er indre og ytre klassekjennetegn. Likeså prisen på rundt 230.000 kroner for varebil klasse 2, eller 100.000 kroner dyrere hvis du skal ha kombinertbil.

De første forskjellene vil avsløres hvis du leser neste avsnitt, motor og kjøreegenskaper.

Tester

Test: Toyota Hilux
Test: Mitsubishi L200
Test: Nissan King Cab

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.