Smått og rått fra Japan

Hva sier du til en Mitusubishi Pajero med 0,65 liters motor som er 3,4 meter lang, eller en Nissan President med 4,5-liters V8?

NISSAN PRESIDENT: Som navnet antyder er ikke dette en bil for vanlige folk. Nissan President er for bedrifts- og statsledere og strekker seg betydelig 5,2 meter. Under panseret finner du en V8 motor med 4,5-liters slagvolum og 270 hester.
NISSAN PRESIDENT: Som navnet antyder er ikke dette en bil for vanlige folk. Nissan President er for bedrifts- og statsledere og strekker seg betydelig 5,2 meter. Under panseret finner du en V8 motor med 4,5-liters slagvolum og 270 hester. Vis mer



TOYOTA bB OPEN DECK: Kanskje ett av Japans snodigste kjøretøyer. I Japan er den imidlertid populær, spesielt blant yngre, aktive, mennesker.
TOYOTA bB OPEN DECK: Kanskje ett av Japans snodigste kjøretøyer. I Japan er den imidlertid populær, spesielt blant yngre, aktive, mennesker. Vis mer



DAIHATSU NAKED: Har utseende som en prototype, men er det slett ikke. Motor med slagvolum på 0,7 liter og tilgjengelig med firehjulsdrift. Morsom sak!
DAIHATSU NAKED: Har utseende som en prototype, men er det slett ikke. Motor med slagvolum på 0,7 liter og tilgjengelig med firehjulsdrift. Morsom sak! Vis mer



MAZDA LAPUTA: I og for seg ikke så spesiell, men et bevis på at samarbeid også er utbredt i Japan. I Norge heter denne nemlig Suzuki Ignis.
MAZDA LAPUTA: I og for seg ikke så spesiell, men et bevis på at samarbeid også er utbredt i Japan. I Norge heter denne nemlig Suzuki Ignis. Vis mer



MITSUBISHI PAJERO MINI: Her hjemme er vi vant til at Pajero er en stor bil. I Japan finnes det imidlerti en "baby" utgave. Denne er 3,4 meter lang og drives av en 0,65 liters motor som yter 52 hester. Med turbo og intercooler er ytelsen oppe i 64 hester.
MITSUBISHI PAJERO MINI: Her hjemme er vi vant til at Pajero er en stor bil. I Japan finnes det imidlerti en "baby" utgave. Denne er 3,4 meter lang og drives av en 0,65 liters motor som yter 52 hester. Med turbo og intercooler er ytelsen oppe i 64 hester. Vis mer



HONDA Z: Også Honda produserer småbiler. Denne har motoren under baksetet og med turbo og intercooler er ytelsen oppe i 64 hester. Slagvolumet er beskjedent, bare 656 ccm.
HONDA Z: Også Honda produserer småbiler. Denne har motoren under baksetet og med turbo og intercooler er ytelsen oppe i 64 hester. Slagvolumet er beskjedent, bare 656 ccm. Vis mer



ISUZU FILLY: Her er det slutt på beskjedenheten. Denne kassevogna er gatas skrekk. Under panseret hviler nemlig en V6 motor med 3,5-liters slagvolum og 240 hester.
ISUZU FILLY: Her er det slutt på beskjedenheten. Denne kassevogna er gatas skrekk. Under panseret hviler nemlig en V6 motor med 3,5-liters slagvolum og 240 hester. Vis mer



SUZUKI WAGON R RR: I Norge er Suzuki Wagon R sedat og kjedelig. I Japan har de en RR utgave med turbo og intercooler. Noe for Norge?
SUZUKI WAGON R RR: I Norge er Suzuki Wagon R sedat og kjedelig. I Japan har de en RR utgave med turbo og intercooler. Noe for Norge? Vis mer



SUBARU NICOT: Hva med et smil i hverdagen? Nicot er like liten som den er søt. Bak smilet skjuler det seg 60 hester fra et slagvolum på 0,66 liter. Petter Solbergs neste bil?
SUBARU NICOT: Hva med et smil i hverdagen? Nicot er like liten som den er søt. Bak smilet skjuler det seg 60 hester fra et slagvolum på 0,66 liter. Petter Solbergs neste bil? Vis mer