VW ID.4

Slik er VW ID.4

Den viktigste VW-modellen for Norge kan bestilles fra torsdag.

<strong>FREKK HEKK:</strong> Endelig får vi se hvordan VW ID.4 blir seende ut. Akkurat som ID.3 skiller den seg kraftig fra dagens design fra VW. Foto: VW
FREKK HEKK: Endelig får vi se hvordan VW ID.4 blir seende ut. Akkurat som ID.3 skiller den seg kraftig fra dagens design fra VW. Foto: VW Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Slik ser Volkswagens første helelektriske SUV ut. ID.4 kan bestilles allerede fra torsdag. De første får bilen i januar 2021.

Det er to eksklusive lanseringsmodeller: ID.4 1ST og ID.4 1ST Max.

Begge lanseringsmodellene vil få et batteri på 77 kWt netto.

Prisene inkludert frakt og levering i Oslo er:

  • ID.4 1st: 426.900 kroner
  • ID.4 1st Max: 509.500 kroner

Mens ID.4 1.st får rekkevidde på inntil 496 kilometer, får ID.4 1ST Max en rekkevidde på inntil 487 kilometer, skriver Volkswagen i en pressemelding.

<strong>SKREMMER INGEN:</strong> Lys er den nye Chromen. De dyreste bilene får lysende LED-striper mellom lyktene, men VW har tonet bling-faktoren kraftig ned i forhold til konsern-søster Skoda Enyaq, der hele grillen lyser opp. Foto: VW
SKREMMER INGEN: Lys er den nye Chromen. De dyreste bilene får lysende LED-striper mellom lyktene, men VW har tonet bling-faktoren kraftig ned i forhold til konsern-søster Skoda Enyaq, der hele grillen lyser opp. Foto: VW Vis mer

– Dette er en bil som vi virkelig ser fram til å lansere i Norge. Volkswagens første fullelektriske SUV er som skapt for våre forhold, og våre krav til en elektrisk familiebil, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge.

Allerede i morgen, dagen etter verdenspremieren, deler vi norske priser og vil åpne for bestilling, lover Edvardsen-Eibak videre.

<strong>TRE SKJERMER:</strong> I tillegg til det lille instrumentpanelet og den store skjermen i midten, får man en avansert Head up-løsning. Foto: VW
TRE SKJERMER: I tillegg til det lille instrumentpanelet og den store skjermen i midten, får man en avansert Head up-løsning. Foto: VW Vis mer

Nye Volkswagen ID.4 er en sann allrounder med stor plass, lang rekkevidde, takrails og tilhengerfeste som standard på ID.4 1ST-modellene. Senere vil det komme en modell med rekkevidde på inntil hele 520 km.

Begge lanseringsmodellene er basert på ID.4 Pro Performance. De har en motoreffekt på 204 hk (150 kW) og et batteri med 77 kWt netto energilager.

<strong>TRADISJONELT:</strong> Et svært soltak er på plass i intromodellene. Vi har kjørt prototypen av Skoda Enyaq. Les mer om hvordan plassintrykkene er der. Foto: VW
TRADISJONELT: Et svært soltak er på plass i intromodellene. Vi har kjørt prototypen av Skoda Enyaq. Les mer om hvordan plassintrykkene er der. Foto: VW Vis mer

ID.4 1ST kan lynlades med inntil 125 kW effekt, noe som gjør at kundene kan øke rekkevidden med 320 km på cirka 30 minutter (WLTP).

ID.4 har en lengde på 4,584 meter. Bredden er 1,852 meter, mens høyden er 1,631 meter. En akselavstand på 2,771 meter skal gi svært god plass innvendig.

<strong>GOD PLASS:</strong> Selv ID.3 har bra plass i baksetene. I den mer familiorienterte SUV-en er det enda bedre plass. Foto: VW
GOD PLASS: Selv ID.3 har bra plass i baksetene. I den mer familiorienterte SUV-en er det enda bedre plass. Foto: VW Vis mer

Norge viktig

– Norge har vært et svært viktig marked for Volkswagens elektriske biler. Erfaringer fra Norge er brukt i utviklingen av ID.-modellene, og vi har vært involvert i samarbeidet med fabrikken på en helt annen måte enn noe gang tidligere. Derfor er det en litt morsom gest at felgene til ID.4 1ST-modellene har fått norske navn, sier Eibak.

ID.4 1ST-modellene

ID.4 1ST står på 20-tommers hjul i «Drammen»-design, og «Exterior Style»-pakken har mørke ruter bak.

Vårt neste steg mot fullelektrisk mobilitet er familiebilen ID.4. Den elektriske SUV-en kombinerer det beste fra to verdener; plass og fleksibilitet som i en stor moderne familie-SUV med bærekraftig mobilitet og elektriske ytelser. Les mer om ID.4 her: https://www.volkswagen.no/no/biler/nye-id4-suv.html Vis mer

Forsetene og multifunksjonsrattet har oppvarming, og ambientebelysningen kan velges i 30 ulike farger. Pedalene i rustfritt stål har play- og pausedesign, mens rattet har «1ST»-logo.

Ryggekamera, to-soners klimaanlegg og oppvarmet frontrute er på plass.

<strong>FLATT GULV:</strong> Det er ingenting av det elektriske systemet som tar opp plass i bagasjerommet op ID.4. Foto: VW
FLATT GULV: Det er ingenting av det elektriske systemet som tar opp plass i bagasjerommet op ID.4. Foto: VW Vis mer

Navigasjonssystemet «Discover Pro» og fire USB-porter er standard. Det er også en rekke viktige assistentsystemer: «Front Assist», «Adaptive Cruise Control» og «Lane Assist». Annet viktig standardutstyr i Norge er en varmepumpe, som både varmer og kjøler kupeen effektivt – og tilhengerfeste.

ID.4 1ST Max

I tillegg vil ID.4 1ST Max være utstyrt med nær sagt hele tilbehørskatalogen som standard.

Utvendig inkluderer det «LED matrix»-hovedlys, «3D LED»-baklys og 21-tommers «Narvik» felger. Disse understreker bilens atletiske natur, sammen med den progressive styringen og adaptivt understell (DCC). Listen mellom hovedlysene og i dørhåndtakene er belyst.

<strong>STORT:</strong> Det er 543 liters bagasjerom og man har skiluke. Introduksjonsmodellene har tilhengerfeste som standardutststyr. Foto: VW
STORT: Det er 543 liters bagasjerom og man har skiluke. Introduksjonsmodellene har tilhengerfeste som standardutststyr. Foto: VW Vis mer

Innvendig tilbyr ID.4 1ST Max passasjerene en suveren komfort. Standardutstyret inkluderer elektrisk seteregulering, panoramatak, 3-soners klimaanlegg og elektrisk betjent bakluke med «Easy Open & Close».

ID.4 1ST Max kutter heller ingen svinger når det kommer til betjening, «connectivity» og assistentsystemer: «Augmented reality head-up display», 12-tommers touchskjerm, «Komforttelefon med induksjonslading», «Travel Assist, «Side Assist» og «Emergency Assist» er alt sammen standard.

Begge lanseringsmodellene er begrenset til et totalt antall på 27 000 biler. Når de er utsolgt, vil de bli etterfulgt av ferdigspesifiserte modeller.

<strong>DET KOMMER MER:</strong> VW vil bli størst på elektrisk og her ser du de foreløpige planene. I tillegg er plattformen solgt til flere andre bilprodusenter. Ill: VW
DET KOMMER MER: VW vil bli størst på elektrisk og her ser du de foreløpige planene. I tillegg er plattformen solgt til flere andre bilprodusenter. Ill: VW Vis mer

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer