Det har tidligere sirkulert bilder av den kommende A4 på nettet, men ikledd psykedelisk hvit og sort folie-kamuflasje, men disse bildene viser bilen uten forkledning med unntak av at logoen i grillen er tildekket.
Spionfotografene i Automedia har allerede tidligere i år kommet Audi litt i forkjøpet med troverdige, om enn datagenererte, bilder av helt nye A4 (generasjon B9).
A4 fortsatt ... A4
At Audi ikke gjør noen drastiske grep med designen på den kommende generasjonen, vil kanskje skuffe noen. Det er nemlig en fornyet designretning på trappene, som vi kunne vise eksempler på her for en tid tilbake.
Ulrich Hackenberg, Audis sjef for forskning og utvikling, sa nylig at han og den nye sjefsdesigneren, Mark Lichte, kom for sent på banen til å kunne få noen innflytelse å snakke om på designen av både A4 og Q7, men de har derimot kunnet bidra med noen nye grep på den kommende Q8.
Ved første øyekast ser nye A4 ut til å være svært lik forgjengeren, men vi aner en noe skarpere linjeføring i tråd med Audis nylig lett oppdaterte designfilosofi.
Sjekk den ut nærmere her, på nye Audi TT.

Noe utsatt
Det var egentlig meningen at nye A4 allerede skulle være klar, men grunnet noen endringer i design i siste øyeblikk ble ferdigstillelsen utsatt.
Det er nå planlagt lansering av modellen i løpet av året. Informasjonssjef hos Audi i Norge, Marius Tegneby bekrefter at bilen skal vises i sommer og at den skal være i Norge i løpet av høsten. Denne gangen vil stasjonsvognen - A4 Avant - komme relativt kort tid etter sedanen, etterfulgt på et noe senere tidspunkt av A4 Allroad.
Les også: Test av Audi A4 Allroad!.
Det betyr at de fire europeiske hovedkonkurrentene i premium-mellomklassen vil være nye eller fornyet i løpet av året - vi snakker i tillegg til nye A4 om Mercedes C-klasse - ny i fjor- nylig prøvekjørte Jaguar XE og oppgraderte BMW 3-serie, som kommer til sommeren.
Les også: Audi TTQ: Høy TT med 5 dører!?

Forventet: A4 e-tron
Nye A4 vil få en nyutviklet 2.0 TFSI-bensinmotor, som de lover vil bli svært konkurransedyktig. Med et effektuttak på 190 hestekrefter fra to liter slagvolum og et kraftfullt dreiemoment på 320 newtonmeter hele veien fra 1.450 til 4.400 omdreininger lover dette å være en svært effektiv bensinmotor, særlig hvis forbruket er i nærheten av å være under 0,5 liter på mila, som lovet.
Det er temmelig sikkert at den nye A4 også kommer ganske raskt som ladbar hybrid, noe Audi, med A3 e-tron, har vist at de tar på alvor. Automedia tror også at den etterhvert kan komme som ren elbil. Arkitekturen bilen er basert på burde gjøre det mulig.
Les mer om nyhetene som vil komme i 2015!
Q7-plattform
Det vil nok overraske mange at kommende A4 faktisk deler plattform med den helt nye og svære SUV-en Q7. Det henger sammen med at Audi nå ruller ut bruken av MLB, Volkswagen-konsernets «byggesett»-plattform (modulerbar basisstruktur), for biler med arkitektur basert på langsstilt motor.
Dette er neste etappe i den modulære tenkingen som fra start lå bak utviklingen av dagens Audi A3 - og dermed VW Golf, men i det tilfellet med tverrstilte motorer - plattform MQB.
Med både ny Q7 og ny A4 ute på markedet før året er omme, er det klart at 2015 blir et viktig år for Audi i kampen for å befeste sin posisjon som premium-merke.
Har du noe å tilføye?
Velkommen til Dinsides diskusjon. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Mer om vilkårene her. Kommentarer til hvordan redaksjonen har løst saken på, tips om skrivefeil eller lignende sendes til tips@dinside.no.