<strong>INGEN OVERRASKELSER:</strong> Det skulle ikke mye fantasi til å skjønne at nye ID-4 ble seende slik ut. Den har en uvanlig design til VW å være, men føler opp linjene fra ID-3. Foto: VWIDTalk
INGEN OVERRASKELSER: Det skulle ikke mye fantasi til å skjønne at nye ID-4 ble seende slik ut. Den har en uvanlig design til VW å være, men føler opp linjene fra ID-3. Foto: VWIDTalk Vis mer

VW ID. 4

Skulle ikke skje!

Bilder lekket ut av VW's storselger

Publisert

Bildelekkasjen er nok ikke VW veldig glade for. Det er ikke første gang kineserne slipper bilder før tiden, og bildene som er lekket denne gang, skal ifølge nettstedet Electrek komme fra FAW Volkswagen, som er den kinesiske avdelingen av Volkswagen.

<strong>HØY HEKK:</strong> Det sorte feltet blir veldig dominerende og gir bilen høyde selv om den har nok av horisontale linjer for å bryte det. Foto: VWIDTalk
HØY HEKK: Det sorte feltet blir veldig dominerende og gir bilen høyde selv om den har nok av horisontale linjer for å bryte det. Foto: VWIDTalk Vis mer

Bildene ble postet i går på diskusjonsforumet VWIDTalk. Som navnet sier, handler forumet om Volkswagens elbilsatsning under ID.-navnet.

ID. 4 er basert på den samme fleksible plattformen som ID.3, som blir den første elbilen ut med helelektrisk plattform fra VW.

ID. 4 er så og si identisk i størrelse med den kommende el-SUV-en Skoda Enyaq, som vårt søsternettsted elbil24 allerede har testet.

<strong>ENKEL:</strong> Fronten kunne ikke vært enklere. Vi håper en fremtidig R-modell får fake luftinntak i stil med noen av skissene vi har sett av bilen. Foto: VWIDTalk
ENKEL: Fronten kunne ikke vært enklere. Vi håper en fremtidig R-modell får fake luftinntak i stil med noen av skissene vi har sett av bilen. Foto: VWIDTalk Vis mer

Designen var kanskje ingen overraskelse. Den ligner i det hele tatt veldig mye på dårlig maskerte bildene Volkswagen allerede har gått offentlig ut med.

Bilen skiller seg klart fra Enyaq, som fører samme design som eksisterende modeller.

Det vil si strammere linjer og markert grill. Interiøret blir antagelig ganske likt. En liten skjerm for instrumentpanel skjerm og headup-display foran føreren og en 13-tommers multimediaskjerm.

VW har utviklet tre batteripakker til denne plattformen: 55, 62 og 125 kWt.

Man vil trolig få samme valgmuligheter som Enyaq. Det vil si:

  • 150 hester, bakhjulsdrift, 55 kWt batteri og rekkevidde opp til 340 km.
  • 150 hk, bakhjulsdrift 62 kWt batteri og rekkevidde opp til 390 km.
  • 204 hk, bakhjulsdrift, 82 kWt batteri og rekkevidde opp til 500 km
  • 306 hk, to motorer, firehjulsdrift, 82 kWt batteri og rekkevidde opp til 460 km.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer