Plass og komfort

Nå er det vel ingen som kjøper Porsche 911 for å bruke den som flyttebil, og kundene har tradisjonelt vært mer opptatt av ytelser enn plass. Det forhindrer ikke Carrera 4 fra å være rimelig komfortabel.

Det er lenge siden den gang en kjøretur i Porsche 911 var synonymt med tenner som skranglet på grunn av en fjæring som i beste fall var stiv. Nå er ikke akkurat dagens 911 myk, men faktum er at fjæringskomforten ikke er så ille. Små ujevnheter av typen trikkeskinner kjenner du selvfølgelig fortsatt, men langs landeveien er det ingen grunn til å klage på hvordan ujevnhetene takles av understellet.

Setene skuffer

Vi må imidlertid sette et aldri så lite spørsmålstegn ved setene i 911 Carrera 4. For selv om lårstøtten er upåklagelig, og sidestøtten likeså, kommer skulderbladene i konflikt med setevangene - og det er ikke spesielt komfortabelt når man kjører bilen over lengre strekninger.

Baksetene er i praksis ubrukelige for voksne, men å plassere ett og annet barn baki der går nok. Den beste måten å bruke baksetene på er imidlertid å slå de ned og bruke plassen som bagasjerom.

Firehjulsdrift stjeler

For under panseret er det ikke mye man får plass til i Carrera 4. Beskjedne 100 liter er hva 911 svelger av bagasje, men med baksetene slått ned får man mer enn nok bagasjeplass til de to reisende, i alle fall så lenge det dreier seg om feriebagasje og ikke flyttelass.