Plass og komfort:

Saab 9-5 Aero er en bil som virkelig tar vare på sin sjåfør og sine passasjerer. Bagasjeplassen er derimot ikke helt på høyde med de beste.

Plass og komfort:


Saab 9-5 Aero har meget gode seter. De har justeringsmuligheter i alle himmelretninger og gir veldig god komfort under bedagelig landeveiskjøring. Støtten i korsryggen kan justeres og det er ikke noe problem finne tilstrekkelig lårstøtte heller. Setene har også varme og ventilasjonsvifter!

Men Aero innbyr til aktiv kjøring, og da etterlyser vi bedre sidestøtte -- du må holde deg godt fast for å beholde posisjonen. Rattet kan justeres både i høyde og lengde, noe mange bilprodusenter ennå ikke har skjønt viktigheten av.

Rommelig i baksetet

Baksetet er i en klasse for seg. To personer i baksetet kan oppholde seg her i lange tider. Tre stykker går også bra. Baksetet er utstyrt med 3 trepunktsbelter, tre nakkeputer samt varme i sitteputen. Takhøyden er meget bra og mine 196 cm passet greit inn i baksetet på Saaben.

Minus for lite bagasjeplass

Bagasjerommet er praktisk og lett og utnytte. Innlastingshøyden er lav og det rommer en god del. Volumet er det ikke på høyden med de beste, men det er stort nok. Volvo V70, Audi A6 og Mercedes E-klasse har større volum. 9-5 kan utstyres med et bagasjeromsgulv som kan trekkes ut. Dette gjør at du kan laste bagasjen oppå platen og bare skyve hele lasten inn i bilen etterpå. Det samme systemet har for eksempel BMW 5-serie.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Litt støy

Under normal er støynivået i Aero svært behagelig. Vindsusen er ikke fremtredende og dekkstøy er heller ikke noe påtrengende problem. Motorstøyen kan du derimot "justere" selv. I motorveihastighet i fjerde gir er motoren taus. Hvis du derimot vil leke med hestekreftene, stiger støyen betraktelig hånd i hånd med økende turtall.