Plass og komfort:

Plassen i Honda HR-V er bedret en del fra utgaven med tre dører. Baksetet har fått 10 cm bedre benplass og de to ekstra dørene gjør at adkomsten nå er smertefri.


Etter at HR-V vokste seg 10 cm lenger og fikk to dører til, har den praktiske nytten av bilen skutt i været. Den ekstra lengden har i sin helhet blitt kommet passasjerene i baksetet til gode, og bakdørene gjør at adkomsten har blitt betydelig forbedret.

Plass til fire

Prosessen med å strekke HR-V har gjort at bilen enklere kan transportere fire personer. Baksetet er veldig rommelig, og det har en ryggstøtte som kan justeres veldig langt ned. Benplass og lårstøtte er også bra, bilens lengde tatt i betraktning. Ryggen på baksetet er helt flat og gir liten støtte. Dette er dermed ganske anstrengende å sitte i bilens baksete på svingete veier, selv om HR-V ikke akkurat innbyr til rask svingkjøring.

Forsetene er et kapittel for seg. Mindre justeringsmuligheter er ikke mulig og oppdrive på en bil. Setene kan justeres forover og bakover og ryggen kan justeres opp og ned. Det er omtrent komplett umulig å finne en god kjøreposisjon. Sidestøtte finnes knapt, og den dårlige lårstøtten gjør at lengre turer blir veldig anstrengende. I tillegg mangler rattet lengdejustering, noe som ytterligere forsterker problemet med å finne en perfekt kjøreposisjon.

Dårlig komfort

Vi opplever Honda HR-V som forholdsvis ukomfortabel. Bilen egner seg helt klart ikke til lange turer. Små ujevnheter forplanter seg gjennom hele chassiset og inn i kupeen. Setene gjør sitt til at det er umulig å finne en god sittestilling og du må inngå kompromisser hele tiden på grunn av manglende justeringsmuligheter.

I Honda HR-V er det mer støy enn vi setter pris på. Det er vindstøy som gjør seg gjeldende ganske tidlig og som gjør at du blir ør i hodet etter en langtur i motorveihastighet.