Plass og komfort:

Rover 75 har forholdsvis store ytre mål. Dette skulle tilsi god plass for både fører, passasjerer og bagasje. Slik er det dessverre ikke, svulmende interiør og lekre linjer er prioritert fremfor maksimal plassutnyttelse.

Plass og komfort:

Rover 75 har en utvendig lengde på 474 cm. Det er kun få centimeter som skiller Rover 75 fra biler som for eksempel Audi A6, BMW 5-serie og VW Passat.

Dårlig utnyttelse

Plassen i Rover 75 kunne vært betraktelig bedre. Stort svulmende interiør og lekkert avrundet karosseri gjør at Rover blir en av de bilen som utnytter plassen dårligst i klassen. Bagasjerommet lider kraftig på grunn av den svært avrundede bakparten. Volumet er på 432 liter, det er dårligst i klassen.

I Rover 75 er det trangt i baksetet. Bredden på selve kupeen er for smal til å romme 3 personer og det er også trangt til bena på grunn av de kraftige seteryggene til forsetene. To personer av litt mindre format kan sitte greit i baksetet hvis de i forsetene i boltrer seg for mye.

Bra foran

Førersetene kan justeres elektrisk i alle retninger slik at her er det mulig å finne seg til rette. Det er også minne på førersete som gjør det mulig å lagre flere innstillinger av setet. I tillegg kan rattet justeres fire veier som ytterligere gjør at førerposisjonen blir meget god. Når bilen står stille kan du kose deg med dagens TV programmer i midtkonsollen -- perfekt når du må være sjåfør og vente i bilen mens dagens oppgaver blir ordnet av andre.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Glimrende komfort

Er du på jakt etter suveren komfort? Da har du funnet den rette bilen, her er det ikke mye å sette fingeren på. I forsetene kan du tilbringe hvor lang tid som helst, skinnsetene kan nemlig justeres i alle retninger og setene gir god sidestøtte. Korsrygg og lår har det også meget bra i Roveren.

Ratt og betjeningsorganer er av den elegante sorten. Rattet er tykt å holde i og alle knapper og elegante og brukervennlige.

Støysvak

Rover 75 er meget støysvak. Vind - og dekkstøy glimrer med sitt fravær. Motoren er et kapittel for seg. Den hører du omtrent ikke. Du kan spore en svak summing under panseret fra 5000 o/min og oppover, men motoren inviterer ikke akkurat til slik bruk av turtall. I motorveihastighet flyter Rover 75 avgårde fullstendig uanstrengt. Passasjerene kan knapt bli transportert mer behagelig fra A til B.

Fjæringskomforten er svært god på Rover 75. Landeveiskjøring er behagelig uten noen former for risting og slag. Små ujevnheter og hull i veien gir riktig nok noe dunking i setet, men det ytterst beskjedent.