Plass og komfort

Fremmedordene plass og komfort er lite interessante i en slik bil. Likevel kommer man ikke utenom det faktum at Impreza egentlig er en helt vanlig familiebil -- selv om den har den største hekkspoileren vest for Drammenselva.

Plass og komfort

De som føler seg forulempet av ingressen her må bare slappe av, skribenten bor selv i byen ved elva, riktignok på østsiden. Men om Drammen har et ufortjent "Harry"-stempel, er det ingen tvil om at Impreza sitt stempel av samme type er høyst velfortjent. Joda -- du kan frakte med deg svigermor, men vil du det? For ikke å snakke om -- vil hun??

Men førerplassen byr på god plass til ben og armer, enkelte langbente vil kanskje opplevde førerplassen som litt trang.

Overraskende fjæring

At bilen er stutt i byen og over korte, skarpe dumper i lave hastigheter var overhodet ingen overraskelse. At den likevel ikke rister nyrene dine fullstendig fra hverandre eller at du slipper å være livredd hver gang du kjører over en fartsdump i lovlig hastighet, var derimot mer overraskende -- bilen er slett ikke ukomfortabel for gateracer å være.

Best er imidlertid fjæringskomforten i høyere hastigheter -- den er i nærheten av å være suveren!

Imidlertid er det et skår i gleden, som undertegnede til gangs fikk oppleve etter å ha kjørt rett over 80 mil på en dag (hvorav 30 nokså ufrivillig på grunn av en gjenglemt lommebok på Otta -- det oppdaget jeg ikke før jeg var på Biri). Støynivået er nokså høyt i denne bilen, og det er særlig dekkstøyen som er påtrengende. Og da må vi understreke at vi kjørte på piggfrie vinterdekk på vekselvis bar vei, is og snø. Gad vite hvor høyt støynivået er på skikkelig sommerføre med de breiste og hardeste sommerdekkene som er tilgjengelig?

Artikkelen fortsetter under annonsen

Suverene seter

De to som sitter foran har glimrende forhold i setene -- dette er skikkelige sportsbilseter som gir fantastisk lår- og sidestøtte, for ikke å snakke om en korsryggstøtte som sørget for at mine 80 mil på en dag (hvorav rundt 1 time mer eller mindre sammenhengende på skogsbilvei med kjørehjelm og -dress) ikke ble til et mareritt for ryggvirvlene.