Plass og komfort:

Plass er det mye av i Mondeo ST 200. Både foran og bak er det relativt trivelig. Bagasjerommet er også av de bedre. Ford har bommet litt på sportsligheten og dette har medført meget god komfort.


Baksete og bagasjerom er på samme nivå som alle andre Mondeoer. Forsetene er derimot i en klasse for seg. Ford har spandert noen fantastiske Recaro seter, som er noe av det mest positive med hele bilen.

Komfortable Recaro seter

På lange turer er forsetene noe av de beste vi har sittet i. Setene er dype og gir glimrende komfort til alle kroppsdeler som de kommer i kontakt med. Lår- og korsryggstøtten er god, og seteryggen klemmer godt langs hele ryggen. Totalt sett er det ingen ting å utsette på forsetene i ST 200.

Baksetene derimot

Beveger du deg inn i baksetet på en ST 200, faller sittekomforten betraktelig. Sitteputen gir dårlig lårstøtte og seteryggen er veldig flat. Litt aktiv kjøring med denne bilen vil gjøre at de to det er plass til bak slenger rundt som filledukker. Takhøyden er også for lav slik at du må regne med å skalle i taket i ny og ne.

Stort sett komfortabel

ST 200 er en langturbil som liker seg best på rette fine veier. Komforten holder seg på et glimrende nivå så lenge veien ikke blir for dårlig. Små ujevnheter er nemlig ikke det beste ST 200 vet om. Trikkeskinner og hull forplanter seg lett inn i kupeen og det rister betraktelig.

Støynivået i ST 200 er et kapittel for seg. I denne bilen hører du omtrent ingenting. Vindstøy og motorstøy er det veldig lite av. Dekkstøy glimrer også med sitt fravær, men hadde vi hatt 215/45 dekk i stedet for 195/65 ville nok dekkstøyen vært noe mer fremtredende.

God plass

Foran i ST 200 er det god plass. Rattet kan justeres i fire retninger og det er lett å finne en posisjon som er behagelig. Det er rikelig med plass til bena, og takhøyden er heller ikke noe problem.