Plass og komfort:

Plassen innvendig er omtrent som i en bensindrevet 106 bortsett fra bagasjerommet som er fullt av batterier. Komforten er det ikke mye åutsette på.

Plass og komfort:


Det forsvinner mye plass i bilen på grunn av mye batterier. Det er lokalisert 9 batterier foran og 11 batterier i bagasjerommet. Dette gjør at plassen er her meget begrenset.

I kupeen

Foran er det god plass til både fører og passasjer. Baksetet er derimot en smule trangt. Bilen rommer fire personer, men det er ikke spesielt behagelig og synet av fire personer inne i 106 Electric røper at dette ikke er ment å fungere på lange avstander.

Forsetene er komfortable og gir ganske god støtte til tross for at virker litt myke i konsistensen. Du sitter godt og det er også faktisk mulig å strekke litt på bena mens du kjører.

Bak er det heller verre. Det går to mennesker i bredden, men beinplassen er ikke bra. Ryggstøtten fra forsetene går nesten kan i kant med sitteputen i baksetet.

Hvor er bagasjerommet?

Vanligvis er bagasjerommet forholdsvis rommelig på disse småbilene. Det gjelder imidlertid ikke for Peugeot 106 Electric. Bagasjerommet på denne bilen fylt opp med batterier og høyden fra gulvet og opp til hattehyllen er av det laveste vi har sett.

Mykt og stille

Den korte perioden du kan kjøre på en lading er Peugeot 106 Electric svært komfortabel. Motoren kan ikke høres i det hele tatt og den er også svært taus når det gjelder vind - og dekkstøy. Fjæring og understell er i mykeste laget med sørger til gjengjeld for at bilen blir meget behaglig over dumper og hull.