Plass og komfort

Terrano II varebil har enormt med bagasjeplass. Varerommet er høyt og bredt og rommer mye. Til tross for at dette er en typisk offroader er komforten god.

Plass og komfort


Terrano II varebil med langt karosseri har et enormt bagasjerom. Lasterommet er 181 centimeter langt og det er 104 centimeter bredt mellom hjulhusene. Den største høyden er 104 centimeter og dette burde være nok for de fleste når det gjelder krav til plass.

Pyntet varerom

Selv om varerommet er stort er det ikke egnet til de mest rusket oppdragene. Elegance utgaven er utstyrt med tepper og fine stoffer både på gulv og vegger - noe som slettes ikke kan kombineres med skitne og gjørmete gjenstander. En hund som er våt og skitten etter en lang jakttur vil ødelegge bilen for alltid hvis du ikke dekker til varerommet.

Terrano II har sidehengslet bakdør. Skulle du komme i den situasjonen at du må lukeparkere må du være forberedt på lete lenge etter en stor nok plass. Bilen blir nemlig veldig lang med bakdøren åpen.

Trivelig foran

Vår testbil var utstyrt med skinnseter, skinnratt, automatgir og masse kunstig treverk - materialer som slett ikke er negativt for trivselen. Interiøret er generelt trivelig og plastikkfaktoren er forholdsvis lav. Skinnsetene er gode å sitte i og du har nok støtte til den kjøringen som Terrano II er beregnet for.

Førerplassen er rommelig selv om veggen som skiller kupe og varerom står nære seteryggen.Plassen, og komforten, er godt ivaretatt og selv lange turer går greit uten at du blir sliten.

Støy fra motor

Til tross for at Terrano II er utstyrt med en stor dieselmotor er ikke støynivået påtagelig. Under normal landeveiskjøring er støynivået lavt, men ved maksimal akselerasjon brummer det en del under panseret. Egentlig gjør det ingenting siden akselerasjon ikke er spesialområdet til Terrano II. Det er med store mengder last turbodieselen imponerer mest - noe vi da også har prøvd.