Plass og komfort

Av de etter hvert ganske mange roadsterene på markedet er det SLK som må regnes som den aller mest anvendelige og komfortable.

Publisert
Plass og komfort

Det skyldes naturligvis den spesielle takløsningen, som sørger for flere fordeler. For det første får du en skikkelig allværsbil som er for sports-coupe å regne på kalde og våte dager -- eller om vinteren for den saks skyld.

For det andre blir den langt mer komfortabel når du skal kjøre de lange transportetappene, for eksempel på motorvei eller landevei med god standard da det kan være slitsomt å kjøre med taket ned eller dårlig støyisolert suflette.

For det tredje har SLK et nokså lite bagasjerom når taket er nede, men ikke særlig mindre enn mange av konkurrentene. Slå opp taket, og 2 personer kan reise på 2 ukers ferie med bagasje uten problemer.

Nåja. Ikke campingferie med telt, da.

Listen over fordeler er lang, ulempen er at tak-konstruksjonen koster deg noen kroner.

Roadster for langtidsbruk

Det er nettopp ståltaket som skiller SLK fra alle andre. Med denne takkonstruksjonen signaliserer Mercedes at de tenker mer på komfort enn på rene sportslige kjøreegenskaper, og det er nok en god del kunder som gjerne kunne tenke seg en roadster, men som synes det er alt for upraktisk -- særlig hvis man bare har en bil.

Også når det gjelder fjæringskomfort ligger SLK et lite hestehode foran de fleste av sine konkurrenter, og jo høyere hastighet desto bedre.

Selv med taket nede er SLK også en av de mest støysvake roadsterene på markedet. I tillegg må vi nevne at førermiljøet er eksemplarisk, med enkel og oversiktlig instrumentering og svært gode seter. Rattet stjeler riktignok en del plass, og gjør at kupeen kan virke litt trang -- det kan da virkelig ikke være nødvendig å ha et så omfangsrikt ratt i en roadster?

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer