Plass og komfort

Det er vel neppe overraskende når vi allerede i løpet av de første setningene fastslår at plassen i Chevrolet Tahoe er gedigen. Mer overraskende er vel heller det faktum at vi klager på komforten.

Ja, du kan bruke bilen som flyttebil. Nei, du trenger ikke å bekymre deg over berget av bagasje som truer med å sprenge gangen din. Joda, du får med deg både båtmotoren, vannskiene og gummibåten.

Plass? Plenty med andre ord.

Godt førersete

Og det skulle da også bare mangle, ikke bare er bilen registrert som lastebil - men den er tross alt 5,05 meter lang og har en akselavstand på 2,9 meter. Dermed har du mer plass til bagasje enn mennesker, selv om plassen mellom frontruten og gitteret til lasterommet sluker tre voksne med glans. At passasjerene ikke sitter spesielt komfortabelt er en annen sak, for setet er mer en benk enn ett sete og sidestøtten er fraværende. Det kombinert med glatt skinn gir lett "Bambi på glattisen" effekten. Slik er det derimot ikke for sjåføren, som sitter i et svært komfortabelt sete. Ikke bare fordi det har et vell av justeringsmuligheter, men også fordi støtten er god.

Mer plass til passasjerer får du imidlertid dersom du bestiller Tahoe som personbil, da kan den svelge inntil åtte personer, men prisen blir deretter. Hele 652.500 kroner skiller de to...

Lavt støynivå

Støynivået er lavt, det er knapt så du hører V8erens summing gjennom solide støydempende materialer. Heller ikke vindsus eller dekkstøy er gjennomtrengende. - Ikke noe problem å lytte til Kenny Rogers eller Garth Brooks med andre ord.

Likevel ble vi skuffet, for selv om fjæringen er svært komfortabel over lange ujevnheter kan vi ikke si det samme om de korte. Slagene er harde og ukomfortable. Bykjøring, og ikke minst sporveiens linjenett, er verst. Men heller ikke over korte ujevnheter i høye hastigheter overbeviser Tahoe.