Plass og komfort

Sportsseter i skinn holder deg på plass, mens klimaanlegget holder heten på betryggende avstand. Komfort? Javisst!

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Med 170 hester i nesa skulle man tro at Seat Toledo V5 er mer sport enn komfort, men faktum er at mye motor også er med på å gjøre kjøreturen avslappet. Man slipper å stadig gire ned, og ved forbikjøring holder det ofte bare å trykke litt hardere på gasspedalen.

Når motoren i tillegg går både kultivert og stille, samtidig som vibrasjonene er minimale, skal det mye til å ødelegge hyggen i Seat Toledo V5.

Lett å hygge seg

Bak rattet er det også lett å hygge seg. Høyde og lengdejustering av rattet, sammen med et førersete som gir god støtte til lår og rygg, gjør det enkelt å finne en komfortabel kjørestilling. Det, sammen med at dashbordet – som for øvrig kommer fra Audi A3 – er oversiktlig, gjør at oppholdet bak rattet i Seat Toledo V5 blir behagelig.

At plassforholdene på første rad også er til gavn for lange personer, gjør at også de som strekker seg lengre til værs enn gjennomsnittet trives bak rattet.

Trangt baksete

Like heldige er ikke de som blir henvist til baksetet. Det er rett og slett for trangt. Benplassen er dårlig, og takhøyden i laveste laget. For voksne vil kort og godt et opphold i baksetet være ukomfortabelt.

Da er det bedre for barn, men heller ikke for samfunnets yngste borgere er baksetet ideelt. Først og fremst fordi sikten fra baksetet er i dårligste laget, vinduskarmen er rett og slett for høy til at små barneøyne kan beskue verden der den raser forbi.

Stor plass, vanskelig å utnytte

Plass er også et problem hva gjelder bagasjeplass. Bagasjeplassen er i og for seg stor nok. Ikke bare svelger Toledo 500 liter bagasje, du har også muligheten til å legge ned baksetene. Problemet er at du sannsynligvis vil få vansker med å få lastet inn i bilen. Bagasjeromsåpningen på Toledo er nemlig for liten. Alt for liten!

Mye utstyr

Men om du må la bagasjen være hjemme, kan du i alle fall glede deg over at Toledo V5 er velutstyrt. For på listen over standardutstyr står det blant annet oppført elektrisk justerbare sportsseter i skinn og alcantara, klimaanlegg, kjørecomputer, elektriske vindusheiser både foran og bak og elektrisk justerbare speil – bare for å nevne noe.

Seat forlanger 331.400 kroner for Toledo V5. Blir det i stiveste laget? Les avslutningen her.