Plass og komfort

Rover 75 Tourer er ikke så stor innvendig som det gedigne ytre gir inntrykk av. Men det er komfortabelt der inne.

Plass og komfort
[Ugjyldig objekt (NAV)]

De elektriske forsetene er kledd i beige skinn er, til tross for kort sittepute, er kupeén levelige i alle de over 100 milene du kan kjøre på en tank diesel.

Connoisseur

Club og Connoisseur er de to utstyrsnivåene Rover 75 leveres med. Prisforskjellen er 20.000 kroner, og for den summen får du mer skinn, elektriske seter, antispinn og andre aluminiumsfelger.

Utstyrsnivået på Rover 75 er generelt høyt, med rattbetjent radio/kassett med CD-veksler, automatisk klimaanlegg og mulighet for separat åpning av ruten i bakluken.

Stille

Lydisoleringen er svært bra i Rover 75 Tourer. Spesielt med tanke på utfordringen det er å lydisolere en stasjonsvogn. Mye ligger nok i bilens utseendet. Små vinduer har gjort jobben til lydingeniørene enklere.

Dieselknatringen hører du ikke mye til, det er bare på tomgang at denne ulyden slipper inn i kupeen.

Trangt

Plass og komfort

Baksetet er for trangt for tre voksne, men to sitter til gjengjeld bedre enn gjennomsnittet. Benplassen er litt begrenset, mye på grunn av de tykke seteryggene på forsetene. Baksetepassasjerene kan nyte godt av egne koppholdere og et bredt armlene.

Trangt, men…

Også bagasjerommet i Rover 75 Tourer sliter med å matche kapasiteten til de andre bilene i klassen. Bagasjeromsvolumet er på 400 liter med bakseteryggen oppe, og 1.222 liter med ryggen nede.

Plassen er imidlertid grei å utnytte. Under bagasjeromsgulvet er det et relativt stort rom med plass til de tingene som vanligvis ligger å slenger.

I neste avsnitt handler det om konklusjon og konkurrenter.