Plass og komfort

Det er begrenset hva du kan får med deg i en Corsa, men det er faktisk mulig å sitte fire stykker i kupeen.

Plass og komfort
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Corsa har aldri vært førstevalget for dem som trenger plass og fleksibilitet, men likevel har Corsa lenge hatt et godt grep på det norske markedet. Den mest motorsterke Corsa noen sinne, Corsa GSi, har alle ulempene til de normale utgavene - pluss noen til.

Sportchassis

Corsa er i stor grad en komfortabel bil, men med sportchassis og lavprofildekk forsvinner det meste av den behagelige følelsen. Små dumper slår seg frem gjennom dekk og understell og forplanter seg til slutt gjennom kroppen din. Til GTI-kjøring spiller det muligens ingen rolle, men til daglig kan det bli litt slitsomt.

På vanlig landeveiskjøring hvor veien har normalt godt dekke er det derimot behagelig å befinne seg i en Corsa GSi. Da merker du ikke så mye til det stive understellet.

Gode seter

Når inspirasjonen tar overhånd er det greit at setene holder deg på plass, det gjør de også i Corsa. Selv om det er mangelfullt med justeringsmuligheter sitter du godt, og selv mitt omfangsrike ytre har god plass bak rattet. Fireveis justering av rattet begynner å bli vanlig, men på Corsa GSi er det faktisk ikke mulig å justere rattet i det hele tatt.

Baksetet er større enn forventet og takhøyden er god. Det er fullt mulig å sitte to stykker bak, så lenge ikke turen blir for lang.

Støy

Plass og komfort

Når du bruker gasspedalen forsiktig, er det dekk og motor som gjør seg mest gjeldende på støyfronten. Hvis du derimot skulle finne på å bruke turtallet, noe du nesten automatisk kommer til å gjøre, vil motorstøyen bli fullstendig dominerende. Motoren støyer mer en det som er normalen, og er verdt å notere seg for de som skal kjøre langt med bilen.

Komisk bagasjerom

Bagasjerommet på Corsa er nesten latterlig. Når du åpner luken til bagasjerommet åpenbarer det seg et hull ned i bilen. Inn og utlasting er tungt og du må over høy kant for å få bagasjen ut igjen.

Har Opel Corsa GSi noen konkurranse?

Lenk til konklusjon og konkurrrenter