Plass og komfort

Behagelig lydnivå og god plass er stikkord når det gjelder Hyundai Santa Fe.

Plass og komfort
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Santa Fe er, sammen med Nissan X-trail, klasseleder på bagasjeromsplass. Begge bilene kan sammenlignes med vanlige stasjonsvogner, og du blir ikke avhengig av å stable i høyden for å få plass til bagasjen.

Lite hjulstøy

Etter hvert venner en seg til at SUVer bråker mer enn andre biler, derfor er det en ekstra positiv opplevelse når dekk og vindstøy er relativt fraværende. Det er kun støy fra motoren under akselerasjon og på tomgang som forstyrrer i Santa Fe.

Romslig baksete

Baksetepassasjerene i Santa Fe får god plass til bena og grei takhøyde. Siden det mangler trepunktssikkerhetssele på plassen i midten er det ikke tilrådelig at det sitter mer enn to i baksetet. De får til gjengjeld god plass.

I forsetet sitter du tett omsluttet av dashbord og en høy transmisjonstunnel. Seteputen kan justeres både i forkant og bakkant, og det er regulerbar korsryggstøtte. Høye personer kan få litt problemer med takhøyden avhengig av sittestilling.

Oversiktelig

Alle betjeningshendler er rett frem og enkle i bruk, det eneste som var litt uvant plassert var høydereguleringen av frontlyktene. Den satt sammen med knappene for setevarme mellom forsetene.

Plass og komfort

Hyundai har fulgt opp den litt grove formgivningen fra den utvendige designen inne i Santa Fe. Alle knapper er i dobbel størrelse, og for eksempel betjeningshjulet for det manuelle klimaanlegget er spesielt stort. Dette passer fint i en bil som skal ha ett litt røft preg.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Konklusjon og konkurrenter finner du her.