Plass og komfort

Setene er gode å sitte i. Det er det ingen tvil om, men der stopper også lovordene.

Plass og komfort
[Ugjyldig objekt (NAV)]

For Civic Type R sin del kunne vi like gjerne droppet hele dette kapittelet. Men, vi vil alltid gi et så komplett bile av en bil som mulig og tar det med likevel. Du skal være en skikkelig entusiast for å hevde at dette er en komfortabel bil. Den som kjører vil i stor grad nyte turen, men passasjerene har det ikke så greit.

Hard, støyende og varm

Det er fjæringen som gjør det største utslaget. Den er steinhard. Alle detaljer fra veien formidles direkte til rumpene på de inne i bilen. Dekkene har knapt avfjæring i det hele tatt og gjør bare vondt verre. Og ikke nok med det. Klimaanlegg er heller ikke standard. Det gjør at klimaet i kupéen blir dårlig. Radio og høytalere er heller ikke standardutstyr. Det gjør at den beste løsningen blir å rulle ned vinduene, fortrinnsvis for å få luft, men da hører du også den deilig motorlyden.

Bøtteseter

Setene er noe for seg selv. De er av rallytypen og har høyrygg med integrert hodestøtte. Sidestøtten er formidabel og du har sidestøtte helt opp til skuldrene. Det trengs også siden dette er store krefter i sving når motoren brukes fullt ut.

God plass

Plass og komfort

Selv om dette antagelig er en bil som er beregnet for én person, er det plass til fire. Bak går det inn to stykker, men de har ikke tilgang til hodestøtter. Dette er rett og slett for dårlig av Honda.

Dette er opplagt at dette er et råskinn for entusiastene. Vi svært begeistret for biler som også tar vare på entusiastene og som det faktisk også er mulig for vanlige mennesker å kjøpe.

Har Civic Type R noen konkurranse? Svaret finner du her.

Tekniske data for Honda Civic Type R finner du her.