Plass og komfort

Interiøret i S-Line er lekkert og oser av kvalitet. Eksklusive stoffer, skinn og aluminium er hovedingrediensene.

Plass og komfort


Det er alltid en glede sette seg inn i en Audi. Interiøret er elegant og oser av god kvalitet. Hele kupeen preges av god harmoni og interiøret omslutter de som sitter foran. Veldig ofte har vi skinnseter i bilene fra Audi, men ikke denne gangen. Setene i S-Line er i stoff med skinn på sidene, men vi savner ingen andre seter med rumpa plassert i disse.

Hardt

Setene har mange justeringsmuligheter hvor av de fleste er manuelle. Det er godkjent og i tillegg er en fireveis elektrisk justerbar korsryggstøtte på plass. Den er rett og slett veldig behagelig. Ofte kan vi også finne på klage på korte sitteputer. På disse setene kan fremste delen på sitteputen trekkes frem og dermed hviler hele låret på puten - behagelig. Høydejusteringen av sete og tiltfunksjonen av puten justeres med jekkespaker. Du pumper deg på en måte opp og ned - letthåndterlig.

Som vanlig er både høyde- og lengdejustering av rattet på plass og dette er alfa og omega for å få en mest mulig optimal kjøreposisjon. Rattet har ikke multifunksjonstaster, men er trukket i perforert skinn og er behagelig å holde i.

Ikke stor nok

Plass og komfort


Denne A4’modellen er større en den gamle i alle retninger. Likevel er det trangt i baksetet. Voksne personer vil erfare at ut- og innstigning er vanskelig og at takhøyden er for dårlig. Tre personer i bredden bak er også et problem, men det er i hvert fall hodestøtter og trepunkts sikkerhetsbelter til alle mann. Det er med andre ord ingen stor bil. Småbarnsfamilier på tur med vogn og barn vil oppleve at det blir forferdelig trangt.

Merkelig speedometer

I Norge er det svært lett å miste førerkortet med en motorsterk bil. Derfor er det synd at speedometeret er så uoversiktlig som det er. Opp til 80 kilometer i timen er det brukt en gradering med femkilometers intervaller mellom strekene og oddetallene er større enn partallene. Fra 80 og oppover er det tikilometersintervaller hvor partallene er størst. Dette er uvant og mildt sagt uoversiktlig. I tillegg skjuler rattet deler av speedometeret, men her tillegger vi noe av skylden vår egen kjøreposisjon.

For mye støy

Plass og komfort


Audi A4 var en veldig komfortabel bil. Fjæringen på S-Line er hard og selv med 16-tommers vinterdekk følger den alle konturer til punkt å prikke. Dessverre for A4 er det for mye støy i kupeen. Dekkstøyen er på et begrenset nivå, men vind- og motorstøy er det for mye av. På lave turtall trenger en lavfrekvent lyd inn i ørene. Når turtelleren kommer høyere på skalaen blir lyden tøffere, men minst like fremtredende.

I tillegg lager også klimaanlegget for mye støy. Du merker det etter hvert og hvis du skrur det av og på skjønner du at det er susingen kommer i fra.

Stort bagasjerom

Bagasjerommet er omtrent som resten av bilene i klassen. Det vil si rundt 450 liters volum. Det er ikke så galt, men barnevognsgenerasjonen vil nok føle det litt for snaut. Hvis du trenger og frakte lange gjenstander er baksetet delt og ryggen nedfellbar.

Les videre om konklusjon og konkurrenter på denne lenken.