Plass og komfort

Bagasjerommet er stort, resten av Acorden gir et mer intimt inntrykk.

Plass og komfort
Plass og komfort


Bagasjerom målt i antall liter gir ikke alltid et helt korrekt bilde av hva det er mulig å få med seg i praksis. Accord Tourer er i klassetoppen når det gjelder antall liter, men også i klassetoppen når det gjelder muligheten til å benytte seg av volumet.

Rett inn

Det er relativt lavt under taket bak i Accord, men det oppveies av et eksepsjonelt dypt bagasjerom. I Accord Tourer fikk vi plass til dobbelt opp med bagasje uten å måtte gå på akkord med sikkerheten ved å laste over bakseteryggen. En form for lastesikring hadde økt den utnyttbare bagasjeplassen til nesten det dobbelte.

Trenger du enda mer plass, og kan ofre en eller flere sitteplasser i baksetet, har Honda laget en veldig brukervennlig løsning for å slå ned baksetet. I et grep slår du nemlig ned bakseteryggen mens en smart mekanisme vipper sitteputen frem for deg.

Ikke for alle

Forsetene, som i Sport-utgaven er delvis kledd i skinn, gir god sidestøtte. Problemet for lange personer vil være manglende lårstøtte kombinert med at setet ikke kan skyves tilstrekkelig langt bakover. Heller ikke baksetet kan kalles romslig, og det er klart at det store bagasjerommet til en viss grad stjeler plass forover i kupeen.

Vel på plass i setene tilbyr Accord den komforten du kan forvente. Lydnivået er behagelig og det automatiske klimaanlegget som er standardutstyr sørger for godt klima.

Understellet evne til å skjerme passasjerene for veiens harde realiteter er god i store ujevnheter, med det slår litt vel hardt i skarpe dumper. Accorden duver og krenger lite, det er det mange bilpassasjerer som setter stor pris på.

Brukervennlig igjen

Plass og komfort


Honda har stadig utviklet seg til å bli en produsent som leverer biler det er intuitivt lett å sette seg bak rattet i. Bortsett fra at vi stilte inn temperaturen på klimaanlegget et par ganger når meningen var å justere volumet på radioen, tok det ikke lang tid å gjøre seg kjent med dashbordet. Det oppleves som positivt at produsenter er sikre på hva de holder på med til at de tør å fjerne alle mulige knapper fra dashbordet.

Det er nemlig ikke det at Honda Accord Tourer er så skrint utstyrt, tvert imot er det meste du trenger på plass. Den brukervennlige utformingen er mer et resultat av at de forskjellige funksjonen er helhetlig integrert.

Kort liste

Listen over ekstrautstyr til Accorden er svært kort. På plass allerede i standardversjon er tosone klimaanlegg, radio/CD med rattbetjening, regnsensor, skinntrukket ratt og aluminiumsfelger. Det vi savnet mest, og som ikke engang er tilgjengelig som ekstrautstyr, var konstantfartsholder.

Konklusjon og konkurrenter kan du lese om her.