Plass og komfort

Endringene i RAV4-interiøret er ikke omfattende. Likevel oppleves RAV4 nå som litt mer eksklusiv.

Publisert
Sist oppdatert
Plass og komfort


Det største fremskrittet er dashbordplastens overflatefinish. Mens denne tidligere var hard og glatt, er den nå belagt med et litt mykere og mer eksklusivt materiale. RAV4 har også fått et nytt og tøffere ratt med bredere eker. Rattringen er nå trukket i skinn og på venstre eike finner man fem knapper for betjening av det integrerte stereoanlegget. Dessverre er rattet fortsatt kun justerbart i høyde.

Småendringer i midtkonsoll

Toyota har også gjort enkelte endringer i midtkonsollen. Mens denne tidligere var omkranset av aluminiumsfarvet plast, flankeres den nå i stedet av to striper i tilsvarende finish. Instrumentene er de samme, noe som blant annet innebærer en sentralt plassert turteller. De aluminiumsfarvede ringene rundt de tre målerne har imidlertid blitt kraftigere og mer distinkte.

Aggressive beltevarslere

På utstyrssiden har vi allerede nevnt at også bakdørene har fått elektriske vindusheiser. Vi merket oss også at begge solskjermer nå er utrustet med belyste sminkespeil og at RAV4 har fått beltevarslere for både fører og passasjer. Beltevarsleren er særdeles aggressiv og gir seg ikke en gang når du setter girvelgeren i park.

Bedre støyisolering

Plass og komfort


Støyisoleringen har åpenbart også blitt bedre. Vi gikk rett i fra Ford Maverick til RAV4 Sport og merket oss at støynivået i RAV4 var langt lavere enn i amerikaneren. Noe dekk- og drivlinjestøy trenger fortsatt inn i kupeen, men ikke mye med tanke på at Sport-utgaven står på hjul i dimensjon 235/60-16.

Vi har tidligere gitt grundige omtaler av RAV4-interiøret. Du finner mer informasjon om plass, bakseter og lasterom i denne artikkelen.

Er RAV4 blitt klassens beste bil? Vi gir deg svaret her.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer