Plass og komfort

Plass er det er ganske mye av, men komforten lider kraftig. Hvis vi sier at det er litt er det et tegn på både godvilje og at vi er veldig snille.


Dette er egentlig ikke en bil for passasjerer, det er en bil for sjåfører. Å sitte på med en rallyspire i en Evo VIII er en påkjenning vi ikke unner noen, men for eventulle førere er det nyttig å vite hvordan det arter seg. Vi ville ikke forårsaket noen kjøreegenskaper for å få mer komfort, men bare konstaterer at det er slik. Ta det pent med "sivilister" ombord.

Rally

Foran er Evolution VIII utstyrt med dype bøtteseter med mye sidestøtte, og det er akkurat det bilen trenger også. Sidestøtten går helt opp til skulderen og hodestøtten er en del av seteryggen. I hodestøtten er det også gjennomføringer for firepunktsseler for de som vil installere det. Det er Recaro som har levert setene og de kunne gjerne hatt flere justeringsmuligheter. Rattet er bra plassert og posisjonen passer oss bra selv om det kun kan justeres i høyden. Rattet kommer fra Momo og mellom setene er det to 265-hestersikre koppholdere.

Interiør i særklasse

Dette er ikke ment som positivt. Hverken farger eller materialer passer sammen. De blålilla midtfeltene i setene går dessverre i igjen i dashbordet som da består av både sort og grå plast sammen med dette blålilla greiene. Integrert radio som har kommet for fullt finnes ikke. Til sammenligning vil vi kalle dette en uintegrert radio der den stikker en centimeter ut av dashbordet. Siden modellen i denne bilen har navigasjonsanlegg har vi også en GPS-antenne midt på dashbordet. Ellers finnes ikke særlig med utstyr. Den har elektriske vinduer, sentrallås og et helmanuelt klimaanlegg. Her kan vi si Evolution VIII er på lik linje med Subaru WRX STi. De er råtasser å kjøre, men ser dessverre ikke ut i det hele tatt, selv om kanskje Mitsubishi er hakket mer "elegant".

Det er nok ganske opplagt, men mer om konkurrenter og konklusjon finner du her.