Plass og komfort

Aston Martin har sørget for god plass - til to, og deres bagasje. V8 Vantage er faktisk en bil det er mulig å reise i.

Å stige inn i en Aston Martin er noe en gjør med andektighet og man tar en grundig titt på detaljene. Dørene, som resten av karosseriet, er av aluminium, og lar seg dermed åpne/heve, uten å måtte bruke altfor mye krefter.

Dørene åpnes nemlig ved å vippes ut og opp – slik unngår man å skrape borti for eksempel høye fortauskanter eller lignende. De har også en innebygget motstand som hindrer dem i å falle ned og smelle over anklene på personen som er i ferd med å stige ut eller inn.

God bredde

Plass og komfort


Plassforholdene om bord er riktig gode når man har tatt høyde for fravær av baksete. Det er særlig god plass i bredden for fører og passasjer. Justeringer av ratt og førersete gjør det mulig for de fleste å finne en god kjørestilling. Hvis passasjeren ønsker høydejustering må det betales ekstra, hvilket vi finner smålig i denne prisklassen.

Klasse

For øvrig oser kupéen av klasse og kvalitet. Stigtrinnet prydes av en enkel metallplate som forkynner at bilen er håndbygget i England. Det er tydeligvis til det gode. I motsetning til de fleste V8 Vantage, som vil ha interiør dominert av edle, men sorte og grå materialer med aluminiumsdekor, var testbilen holdt i lys brunt skinn og mahogni - med en uklanderlig finish. De aluminiumsfargede instrumentene med en imponerende lyseffekt i mørket kompletterer inntrykket av eksklusivitet og klasse – noe Aston Martin integrerer - og må fortsette å gjøre det - som en del av sin egenart

En viss komfort

Plass og komfort


Setene er svært komfortable og gir utmerket støtte. Når det gjelder komforten for øvrig er den overraskende god tatt i betraktning bilens bruksområde. Noen salong på hjul er det selvsagt ikke; oppsettet er sportslig stivt og korte ujevnheter merkes selv om de er relativt godt filtrert. På svært dårlig vei – vaskebrett og markerte humper – viser hjulopphenget sin begrensning. Når det gjelder lydnivået er det til å leve med - støyisolasjonen er god til en slik råtass å være - motorlyden er tilstede akkurat slik det passer seg, og luft- og rullestøy er godt avdempet.

Hvordan gjør Aston Martin det mot konkurrentene? Les vår konklusjon her!